Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Lovec hlav (1976)
Francie, L´Alpaguer, režie: Philippe Labro, scénář: Philippe Labro, Jacques Lanzmann, hudba: Michel Colombier, kamera: Jean Penzer, střih: Jean Ravel, hrají: Jean-Paul Belmondo, Bruno Cremer, Jean Negroni, Patrick Fierry, Jean Pierre Jorris
110 minut, barevný, 1.66:1
Film:
Stopař (Jean Paul Belmondo) je nájemný žoldák, tzv. Lovec hlav, který za peníze likviduje zločince, na něž policie nestačí. Po splnění úkolu vždy jen oznámí: „Vymalováno, uklizeno.“ Dalo by se říci, že má s policií smlouvu, ta ale dává od něj a od jeho metod ruce pryč. Nyní stojí Lovec před mimořádně těžkým úkolem – má vypátrat a zlikvidovat nepolapitelného zločince Francie, zvaného Jestřáb (Bruno Cremer), který při svých loupežích vraždí svědky a následně i ty, jež při svých zločinech využívá. Najde bezprizorního mladíka, přemluví ho k přepadení klenotnictví a pak zastřelí všechny kolem sebe. Policie nezná Jestřábovu totožnost a její poslední nadějí je Lovec hlav.
Jean Paul-Belmondo byl v polovině 70.let filmovou hvězdou a zároveň úspěšným producentem a majitelem společnosti Cerito Films. Firmu mimochodem pojmenoval po své babičce ze Sicílie Cerito. Společně s režisérem Philipem Labrem natočil snímek Následník, který se dost vymyká z jeho filmografie, ale Belmondo měl film moc rád a Labra si oblíbil.
Lovec hlav je čtvrtým filmem francouzského režiséra, spisovatele a televizního programového ředitele Philippa Labroa, rodáka z Montaubanu (*1937), který v polovině padesátých let odjel zkusit štěstí do USA díky stipendiu na Washington and Lee University v Lexingtonu ve Virginii. Po návratu psal pro noviny France-Soir a byl reportérem v rozhlasové stanici Europe N°1. V roce 1959 publikoval román o americkém gangsterovi Al Caponovi, kterým odvyprávěl v ich formě příběh zřejmě nejslavnějšího amerického gangstera. Slibnou kariéru mu ovšem na čas přerušila válka Francie s Alžírem. Labro však na literaturu nezanevřel, stejně jako na USA, o kterém psal jako o své druhé domovině pravidelně knihy s autobiografickým nádechem. Labro Lovce hlav Belmondovi nabídl jako svůj další projekt a Belmondovi se nápad okamžitě zalíbil, přestože neobsahoval příliš humoru a byla to spíš drsná kriminálka ze staré francouzské školy. Jako svého hlavního protivníka si Belmondo vybral svého spolužáka z konzervatoře Bruno Cremera. A ten se mu odvděčil bravurně. Cremerův Jestřáb je lump k pohledání, ze kterého čiší naprostá sebejistota a soustředěnost na další loupež, od které ho nedokáže nikdo a nic zastavit.
Spolupráce na filmu nebyla zrovna procházka růžovým sadem. Labro se s Belmondem brzy dostal do křížku a Belmondo mu na rovinu řekl: ,,Uvědomte si, že neděláte s Belmondem, ale pro Belmonda. Jsem hvězda vašeho filmu, ale zároveň váš zaměstnavatel.“ Labro se se stejně jako v případě Následníka inspiroval skutečným případem a jako režijní vzor si pro svůj film vybral amerického drsňáka Sama Peckinpaha, v jehož filmech se také nejdřív střílí a až potom ptá nebo cedí drsná hláška mezi zuby. Film má také naprosto vynikající soundtrack, jehož si mnozí pletou s hudbou Ennio Morriconeho, ale autor je Michel Colombier. Film se setkal se slušným diváckým i kritickým úspěchem. Jen ve Francii ho vidělo přes 1 a půl milionu diváků, ale hrál se v celé řadě zemí.
AKTUÁLNÍ NABÍDKA REALFILM.CZ